4.9 C
Prague
20.4.2024
MaxiMagazín

Vše, co potřebujete vědět o dálkovém ovládání. A opravdu lze hlavou prodloužit jeho signál?

V dnešní době je centrální zamykání, tedy zamčení nebo odemčení všech dveří stiskem jediného tlačítka, spolu s dálkovým ovládáním bráno jako běžná součást vybavení každého vozidla. Alespoň vždy je nabízena jako doplňková výbava. Hlavní poselstvím této funkce je komfort, rychlost a jistota zamčení všech dveří. Ne vždy tomu tak však bylo. A lze přiložením autoklíče k hlavě prodloužit dosah signálu?

Počátky dálkového ovládání

Jak již bylo naznačeno, dálkovému ovládání předcházelo centrální zamykání. To bylo úplně poprvé použito u luxusního automobilu Scripps-Booth v roce 1914. Poté se však po něm skoro na půl století slehla zem a znovu ho začal používat americký Packard až od roku 1956. Zakomponování centrálního zamykání do dálkového ovládání se sériově podařilo nejen pro ty nejbohatší až Renaultu s modelem Fuego, který byl vyráběn mezi lety 1980 až 1992.

Z hlediska charakteristiky

V drtivé většině autoklíčů se nachází takzvaný plošný spoj pod plastový krytem, jenž se díky rádiovým vlnám o určité frekvenci spojuje za pomocí kódování s automobilem a odemyká jej na dálku. Toto zařízení je vybaveno také vystřelovacím klíčem.

Pravda, nebo mýtus?

Každý z nás sem tam zapomene zamknout hned u vozu a vzpomene si, až když je signál dálkového ovládání mimo dosah. V takovém případě nezbývá nic jiného než se k autu přiblížit. Jenže řešením může být přídavná anténa, kterou máme každý chtě nechtě na místě své hlavy. Může za to množství objemu vody obsažené v pokožce, jež dokáže rozvinout signál po celé hlavě. Autoklíč tak po přiložení k naší lebce skutečně dokážete prodloužit dosah dálkového ovládání centrálního zamykání.

Dálkové ovládání, jak jej známe dnes, nesahá do historie až tak daleko, a proto buďme rádi, že nemusíme zavírat každé dveře zvlášť.

Související příspěvky

Google mapy

redakce

Automobilové vychytávky – znáte je?

redakce

Relé nejen v automobilovém průmyslu

redakce