12.6 C
Prague
17.9.2021
MaxiMagazín

Největší mýty o marketingu

Myslíte si, že víte o marketingu vše a v této oblasti se pohybujete jako ryba ve vodě? Slyšeli jste už nejrozšířenější mýty o digitální reklamě a nástrojích marketingu? Podívejte se na daná témata a sami si nejdříve odpovězte, kterým těmto mýtům jste věřili nebo věříte dodnes. Posléze si nechte tyto mýty vysvětlit a nebojte se dál vzdělávat i ostatní.

 

  1. Existuje jen jedna zázračná marketingová strategie

Určitě už jste slyšeli o tom, že pokud chcete zvýšit povědomí o své značce nebo nabízených produktech, je potřeba soustředit se na jednu marketingovou strategii. Ta vám může přinést zisky, nové zákazníky a zvýšit návštěvnost vašeho webu. Ve skutečnosti ale neexistuje jedna univerzální marketingová strategie, která by zázračně fungovala. Online marketing je ideálně soubor několika chytře zvolených strategií, na základě analýzy trhu i vámi nabízeného produktu a jeho propagace. Vždy je tedy nutné přistupovat k tomu komplexně a pokud možno použít více marketingových nástrojů.

 

  1. Kvantita vede oproti kvalitě zákazníků

Chcete se dostat do povědomí ostatních a zaujmout co největší množství klientů? V tomto případě byste se měli zamyslet nad tím, jestli prodáváte produkt nebo nabízíte služby, které potřebuje většina populace. Pokud je odpověď záporná, vždy se snažte cílit na konkrétní skupinu. Pokud se jedná o kampaně na sociálních sítích, konkrétně na Facebooku a Instagramu, je důležité oslovit potencionální zákazníky a vždy dbát na kvalitu, nikoliv na kvantitu.

 

  1. Hlavní je reklama, bez ohledu na funkčnost webu

Podnikáte a myslíte si, že nejdůležitější je reklama? Opak je pravdou. Reklama vám sice může zajistit nové návštěvníky, ale podstatné je to, kam je tato reklama odkáže. Pokud to bude na pomalou a nepřehlednou webovou stránku, jen těžko se z vašich návštěvníků stanou zákazníci, kteří nakoupí ve vašem e-shopu. Je například potřeba zjistit, zda je váš web funkční na mobilních telefonech i tabletech.

 

  1. Lidé nemají reklamu rádi, proto reklama neprodává

Je pravda, že výzkumy ukázaly, že pokud se lidé dívají na oblíbený film nebo seriál a do toho naskočí reklama, tak jsou často naštvaní. Přepínají programy, na počítači se snaží instalovat blokaci reklam a mnohokrát mají slovo reklama spojeno s něčím negativním. Zároveň je každý z nás reklamou ovlivněn, ať chce, či nechce. Sami si vzpomeňte, kolikrát jste koupili dané zboží, které vám vyskočilo ve vyhledávači, ukázalo se vám mezi příběhy na Instagramu nebo vám přišla mailem zajímavá nabídka na produkt se slevou nebo poštovným zdarma. Podle výzkumů přes 40 % zákazníků nakupuje právě pod vlivem reklamy.

Věřte, že online marketing patří mezi nejlepší nástroje, jak zvýšit návštěvnost svého webu, najít nové klienty a zákazníky a efektivně zvýšit zisk. Zajímavé je také doporučení, investovat v době, kdy se trhu nebo firmě nedaří, protože právě v tuto chvíli se nejrychleji dostanete před konkurenci. Buďte to vy, kdo udává trendy.

Související příspěvky

České dividendové akcie: Které z nich vám přinesou největší výnosy?

redakce

Refinancování půjčky, aneb cesta Čechů ke snížení úroku

redakce

Jak se postavit k restrukturalizaci a likvidaci společnosti?

redakce