Nízkosacharidové stravování – proč se do něj pustit?

 

Většina hubnoucích se nejvíce obává tuků. Avšak jsou to hlavně sacharidy, které by měly být největších postrachem. Pokud jich konzumujeme příliš, tělo je nespotřebuje a ukládá si je ve formě tukových zásob, nejčastěji nepěkných pneumatik na břiše. Jak tomu zabránit? „Najeďte“ na tzv. low carb neboli nízkosacharidový způsob stravování.

 

Zasytí

Low carb strava je založená na vyšším příjmu tuků a bílkovin. Díky snížení množství sacharidů se vám ustálí hladina inzulinu v krvi, takže během dne nehrozí žádné ataky vlčího hladu ani neodolatelné chutě na sladké. Tím, že nebudete tělo týrat hladem, se navíc zlepší vaše psychika, koncentrace i pracovní výkonnost.

 

Naučí správným stravovacím návykům

Obejdete se bez stresujícího počítání kalorií a k tomu objevíte nové potraviny, ze kterých se naučíte připravovat zdravá a přitom chutná jídla. Osvojíte si také principy racionálního stravování, nebudete se tedy muset obávat žádného jojo efektu. A co je důležité – naučíte se vnímat signály svého těla, takže už žádné přejídání nehrozí.

 

Funguje jako prevence

Nízkosacharidové stravování funguje jako prevence i léčba nejrůznějších civilizačních nemocí. Snižuje například vysoký krevní tlak, který může vést k mozkovým příhodám či srdečním chorobám. Podílí se i na nižší hladině triglyceridů, které stojí za kardiovaskulárními onemocněními, cukrovkou či obezitou. Jako velmi účinná se nízkosacharidová strava ukázala v boji proti epileptickým záchvatům, v současnosti se navíc zkoumá její vliv na Alzheimerovu a Parkinsonovu chorobu.

 

Co jíst?

A co si tedy k jídlu dopřát? Základ by měly tvořit kvalitní proteiny. Skvělá jsou vejce, která si můžete připravit na tisíc způsobů. Vedle nešlápnete ani s ovesnými vločkami, ze kterých si můžete zhotovit nejrůznější kaše z mléka či vody a vyladit si je ovocem, oříšky či semínky přesně podle svojí chuti. Bohatý zdroj bílkovin představují také proteinové palačinky, které si zvládnete ukuchtit během pár minut. Obě dvě tyto dobroty si dopřávejte spíše jen jednou či dvakrát týdně „za odměnu“. Každodenním „chlebem“ vám však mohou být proteinové koktejly, které si jednoduše připravíte v mixéru za použití proteinů, vitamínů, oříšků… Připravit si můžete i více „porcí“ a uskladnit třeba do druhého dne v lednici. Sáhnout se vyplatí i po superpotravinách, které jsou prospěšnými látkami doslova nabité. Obsahují vitamíny, minerály, aminokyseliny, antioxidanty, enzymy, ale i zdravé tuky a oleje. Jde třeba o bobulovité ovoce, zelený čaj, chia semínka či ječmen. Tak připravte si z nich lahodné pochoutky či oblíbená smoothie a pociťte jejich zázračné účinky na vlastní kůži!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Movie Downloads To Buy Top Movie Download Site Latest Movie Download How Do I Download Movies Full Hd Movie Download