18.2 C
Prague
27.7.2024
MaxiMagazín

Proč firmy chtějí optimalizovat webové stránky?

Potřebujete zvýšit návštěvnost své webové stránky? Chcete zvýšit prodeje vlastního e-shopu? Toužíte po tom, aby vás vaši zákazníci (a to jak ti stávající, tak ti potencionální) registrovali? V tom případě se musíte zaměřit na SEO, které je součástí internetového marketingu. Díky kvalitně provedenému SEO budete rázem na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání, což je velice důležité. To si určitě uvědomujete sami. Nikdo nekliká na web, který se nachází až na páté či sedmé stránce ve výsledcích vyhledávání, tam se člověk většinou ani nedostane.

Abyste dostali svou webovou stránku na přední příčky ve výsledcích vyhledávání, je důležité okouzlit internetové vyhledávače. Vůbec tím nejpoužívanějším internetovým vyhledávačem je Google, který si už dlouhá léta drží své dominantní postavení. Každá země má však ještě svůj vlastní prohlížeč, u nás je to například Seznam, který je českou jedničkou v internetové reklamě.

Jak to udělat, aby se do webu internetové vyhledávače zamilovaly?

SEO je zkratkou pro optimalizaci webové stránky pro internetové vyhledávače. Je to on-line disciplína, která si klade za cíl zajistit, aby se webová stránka objevovala na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání na vybraná klíčová slova. Pokud se webová stránka dostane na první stránku výsledků, je prakticky vyhráno. To prokazují i statistiky, které říkají, že asi pětadevadesát procent uživatelů se spokojí s prvními výsledky. Jen pět procent hledá adekvátnější výsledky na dalších stránkách.

Pokud chcete, aby se webová stránka zalíbila internetovým vyhledávačům, je nutné web optimalizovat. Existují takzvané off-line (linkbuilding) a on-line faktory, které ovlivňují postavení webové stránky ve vyhledávání. Postavení stránky ovlivňuje například vhodné používání adekvátních klíčových slov, dále také prolinkování webové stránky, recenze, samozřejmě kvalitní a přínosný, nikoli okopírovaný obsah a další.

25% poptávek pochází z organického vyhledávání

SEO je pro firmu velice důležité, a to nezávisle na tom, jestli se jedná o internetový obchod nebo o kamennou prodejnu. Podle posledních statistik lze říct, že až 25% poptávek (čili jedna čtvrtina) pochází z organického vyhledávání. Jinými slovy to znamená, že pakliže bude webová stránka na spodních příčkách ve výsledcích vyhledávání, zisky společností nebudou tak vysoké, jak by mohly být.

Optimalizace webové stránky pro vyhledávače by rozhodně měla patřit mezi taktiky marketingového oddělení. SEO je součástí internetového marketingu a, jak již bylo zmíněno, jedná se o jeden z nejhodnotnějších zdrojů poptávek. Tak to tedy nevidí jenom statistiky, ale především firmy po celém světě. I firmy potvrzují, že lidé přicházející na web z vyhledávačů vykazují mnohem vyšší konverze, než když přichází z jiných zdrojů.

Související příspěvky

Internet od rádia Impuls? Dovolte, abychom vám představili Impulsovic tarify!

redakce

Bezpečný hazard? Ten internetový!

redakce

Na tahání těžkých tašek s drogerií zapomeňte, nechte si ji doručit až domů

majda