Na českých silnicích loni přibylo přes 78 tisíc nových Škodovek. Mladoboleslavská automobilka si tak s přehledem drží pozici lídra domácího trhu s podílem téměř 34 %. Oproti předchozímu roku prodala o 0,8 % vozů více, a to navzdory postupnému náběhu výroby některých nových modelů.
Octavia vládne, další modely v závěsu
Mezi nejprodávanějšími auty v Česku jednoznačně dominuje Octavia, kterou si pořídilo 19 425 zákazníků. S podílem 8,4 % na celkovém trhu tak nemá konkurenci. Na druhém místě skončil Karoq (10 743 vozů) a třetí příčku obsadil Kodiaq (10 328 vozů).
V první desítce se Škodovkám daří náramně – obsadily v ní hned sedm míst. Vedle kompletní bedny se do top 10 vešly ještě Kamiq, Scala a Fabia. Všechny s přibližně 9 500 prodanými kusy. Velký zájem je také o cenově dostupnější předváděcí vozy Škoda.
Bodují i elektromobily
Trh s elektromobily loni v Česku vyrostl o téměř 65 % a Škoda s modelem Enyaq nezůstala pozadu – v říjnu a listopadu se dokonce stala nejprodávanější elektrickým vozem. Za celý rok Češi koupili 1 644 elektrických Škodovek.
V kategorii plug-in hybridů byla značka dokonce na prvním místě s 1 277 prodanými kusy. Automobilka také aktivně podporuje rozvoj dobíjecích stanic – mnohá dealerství již nabízejí veřejné dobíjení.
Zákazníci si potrpí na vyšší výbavu
Že si Češi potrpí na základní verze? To už dávno neplatí. Nejžádanějším stupněm výbavy byl loni Top Selection a pod kapotu nejčastěji putoval benzinový motor 1,5 TSI se 110 kW. A táhnou také doplňkové služby – prodlouženou záruku si přikoupilo přes 46 tisíc zákazníků, pojištění od Škody přes 17 tisíc a předplacený servis více než 10 tisíc lidí.
Daří se i programu ojetých vozů Škoda Plus, který zaznamenal 8% nárůst s více než 53 tisíci prodanými auty. I zde vládla Octavia.
Se 173 prodejními a 222 servisními místy po celé republice zůstává Škoda pro české zákazníky nejdostupnější automobilovou značkou.
Zdroj/foto: skoda-storyboard.com