5 C
Prague
29.3.2024
MaxiMagazín

Vizitková etiketa – víte, jaká pravidla byste měli respektovat?

K pracovnímu životu neodmyslitelně patří vizitka. Přestože jim mnozí s nástupem digitálních technologií věštili brzký konec, nestalo se tak. A tak má i ve 21. Století tento kousek papíru své nezastupitelné místo a nezdá se, že by se na tom v dohledné době mělo něco měnit. Stejně, jako si musíme dát záležet na jejím designu, podcenit nesmíme ani správné předávání. S předáváním vizitek je totiž spjata určitá etiketa.

 

Buďte vždy připraveni

Základní pravidlo, kterým byste se měli řídit, zní: vždy připraven. Noste vizitky neustále při sobě, nikdy totiž nevíte, kdy na sebe budete potřebovat předat kontakt a kdy budete chtít zapůsobit. Pořiďte si na ně vizitkář, ať je nemusíte „lovit“ někde po kapsách, v peněžence nebo zdlouhavě hledat v tašce. Díky šikovnému pouzdru na vizitky uděláte dobrý dojem a navíc se nemusíte bát, v jakém stavu vaši kartičku vytáhnete. Nehrozí totiž, že by byla zmačkaná nebo dokonce špinavá.

 

Nepodceňte načasování

Velký důraz je potřeba klást na správné načasování. Předat vizitku můžete hned po seznámení, ideálně po pozdravu a podání ruky. Nic ale nezkazíte ani tehdy, když si tento akt necháte až na konec schůzky. Vizitku, kterou dostanete od vašeho obchodního partnera, si nejprve prohlédněte, přečtěte, případně se na nějaké nejasnosti doptejte, a teprve poté uschovejte. Pokud se na ni ani nepodíváte, nevyvoláte nejlepší dojem – působí to totiž nezdvořile či dokonce arogantně.

 

Neodmítejte, ani se nedomáhejte

Vizitku byste vždycky měli přijmout, dokonce i tehdy, když víte, že daného člověka kontaktovat stejně nehodláte. Jinak by to bylo něco podobného, jako byste odmítli podat dotyčnému ruku.  Na druhou stranu se z něj nesnažte vizitku vymámit za každou cenu. Jestli vidíte, že vám ji nechce předat, má k tomu zřejmě své důvody. Tak je respektujte.

 

Nevnucujte

Vaši vizitku nikdy nevnucujte. Pokud vidíte, že váš partner nejeví sebemenší zájem o vás ani o vaši práci, pak vězte, že by to byla naprosto zbytečná investice. Dávejte je jen lidem, u kterých vidíte, že to má smysl, a nerozdávejte je komukoli na potkání. Vypadalo by to neprofesionálně, lacině a také trochu zoufale. A takový dojem jistě dělat nechcete!

Související příspěvky

Proč je online marketing důležitý pro business?

redakce

Od července do září mohou občané ČR změnit svou stávající zdravotní pojišťovnu. Jak na to?

majda

Dovolená pomocí online půjčky? Jde to, ale…

majda