7.5 C
Prague
28.3.2024
MaxiMagazín

Jak poznáte kvalitní webovou stránku

Chcete mít webovou prezentaci, která představí vaše podnikání v tom nejlepším světle? Přinášíme vám malou nápovědu, jak poznáte kvalitní webovou stránku. Poradíme vám, na co byste se měli zaměřit, čemu se vyhnout a jak vyřešit redesign webu.

Dobrý web se pozná podle správně vyřešeného UX a UI, kvalitního copywritingu i obsahu, vše má ale svá specifika a odvíjí se od charakteru a účelu webu nebo e-shopu – to co je pro jeden web v pořádku může být pro jiný e-shop nedostačující a naopak.

Vzhled webové stránky

Vzpomínáte si ještě na webové stránky, na kterých bylo nesčetné množství barevných obrázků, filtrů, gifů a ze všech stran na vás vyskakovali růžoví jednorožci? Věřte, že tento vzhled webu je dávno passé. V současné době poznáte kvalitní webovou stránku podle jednoduchosti, přehlednosti a oceníte také intuitivní menu, bez složitého hledání jednotlivých kategorií.

Rozložení webu

Mezi časté možnosti rozložení patří boční menu, ve kterém ihned přehledně vidíte celou nabídku, avšak toto rozložení se může jevit mírně zastaralé, záleží samozřejmě na typu a účelu webu. Menu v horní liště vám poskytne dostatečný prostor pro úvodní obrázek, případně logo či slogan firmy. Navíc je vše hned na první pohled vidět a orientace v tomto menu patří mezi nejpřehlednější.

SEO obsah

Součástí kvalitní webové prezentace by měly být i kvalitní SEO texty. V současné době se texty zaměřují hlavně na zmíněné SEO požadavky. Do textů se přidávají klíčová slova tak, aby je vyhledávače snadněji viděly a nabídly uživatelům jako relevantní odkaz. Texty musí být čtivé a mít přidanou hodnotu v podobě zajímavých informací či novinek z vašeho oboru.

Co nesmí chybět

Součástí každého webu by měl být kontaktní formulář či alespoň samostatná stránka s kontaktem. Pro rychlejší domluvu se zákazníky vždy uvádějte mailovou adresu, ale také telefonní číslo. Chybět by neměla ani adresa sídla společnosti. Uvedení provozovatele webu nebo e-shopu je vyžadováno zákonem.

Na co si dát pozor

Dejte si pozor na celkový vzhled webu, který by rozhodně neměl působit chaoticky a překombinovaně. Přidejte také vyhledávací okénko pro rychlejší orientaci na webu, hlavně pokud máte obsáhlejší a prezentační web, případně e-shop. Texty, obrázky i popisky jednotlivých kategorií by měly být kvalitní, aby se k vám zákazníci rádi vraceli. Pokud je součástí webu i e-shop, snažte se jej aktualizovat a nedostupné zboží smažte či po dobu nedostupnosti skryjte.

Nezapomínejte, že každá maličkost může mít velký vliv a nepodceňujte žádný z faktorů, který může rozhodovat o tom, zda návštěvníci na vašem webu setrvají, oblíbí si ho a budou se k vám vracet.

Související příspěvky

Top 5 nejzajímavějších anebo nejvtipnějších dárků pro letošní Vánoce.

majda

Čas na čistku šatníku: jak na to?

redakce

Vibrátory pro ženy – erotické hračky, které nemají konkurenci

redakce