12.6 C
Prague
17.9.2021
MaxiMagazín
open space kanceláře

Kanceláře řešené jako open space narušují soustředění

Jak zabránit tomu, aby otevřená kancelář snižovala produktivitu? Otevřené kanceláře poskytují mnoho výhod: nabízejí efektivnější využití dostupného prostoru, vytvářejí zajímavější strukturu v rámci celého podniku a umožňují flexibilnější a modernější design kanceláří. Je však důležité zajistit, aby to nebylo na úkor produktivity.

Práce v otevřené kanceláři může ovlivnit vaše soustředění a zvýšit úroveň stresu kvůli vysoké hladině hluku a nedostatku soukromí. Studie Harvard Business School z roku 2018 paradoxně zjistila, že otevřené kanceláře ve skutečnosti vedou k 70% poklesu komunikace tváří v tvář, protože způsobují, že se lidé od svých spolupracovníků sociálně distancují.

Kancelářský stůl je jen můj!

Mnoho firem také nebere v úvahu různé typy osobností: zatímco extroverti často rádi pracují v prostorách, kde mohou komunikovat s kolegy a diskutovat o nápadech, introverti obvykle dávají přednost klidným prostorám, kde se mohou soustředit. Kancelářský nábytek stejně tak jako různé doplňky je třeba tomu jednoznačně přizpůsobit.

Navíc v návaznosti na situaci, kterou vyvolala pandemie COVID 19 se i více lidí stáhlo do svých domácích kanceláří a po návratu do zaměstnání mohou mít náročnější požadavky na vybavení svého pracovního místa. Jedná se zejména o dodržování bezpečnostních zón a hygienických pravidel.

Uvádíme některé z nejdůležitějších faktorů, které je třeba zvážit a jak je řešit, aby vaše open space kancelář byla harmonickým a efektivním pracovním prostorem pro všechny zaměstnance.

Akustika

Za největší problém otevřených kanceláří je obecně považována vysoká hladina hluku, která snižuje soustředění a odvádí pozornost lidí od práce. Podle studie společnosti Sodexo z roku 2017 51 % pracovníků tvrdí, že snížení zbytečného hluku je nejdůležitějším faktorem pro zlepšení jejich efektivity v práci. Existuje mnoho způsobů, jak snížit hluk na pozadí na otevřeném pracovišti, aniž by bylo nutné provádět zásadní změny v uspořádání kanceláře. Akustická řešení, jako jsou zástěny na stolech, akustické stěnové panely a stropní závěsné panely, jsou navržena tak, aby snižovala celkovou hladinu hluku tím, že pohlcují dozvuky. Akustické panely jsou relativně levná, a přitom designová řešení, která lze dodatečně instalovat do jakéhokoli kancelářského prostoru a zlepšit tak zvukovou kulisu.

Ochrana osobních věcí a údajů

Další častou stížností na otevřené kanceláře je nedostatek soukromí, který v mnoha ohledech souvisí s problémem hluku. Mnoho lidí dává přednost práci v tichu a o samotě, aby byli co nejproduktivnější; to může záviset také na typu pracovní pozice a úkolu, který se právě snažíte dokončit.

Navíc interiérové návrhy v posledních letech cílily na co největší čistotu a minimalismus při zařizování. Proto se v mnoha komerčních budovách vyrojily stroze zařízené kanceláře s několika funkčními stoly a židlemi. Bez jakýchkoli šuplíků, přihrádek či doplňků. Na ně stačí vyndat notebook a začít pracovat.

Jenže právě nemožnost uchovat si své osobní věci a pracovní dokumenty na příslušném uzamykatelném místě představuje čím dál větší problém.

Efektivnějším řešením je poskytnout pracovníkům dostatek klidných soukromých prostor, které mohou využívat podle potřeby. Doporučuje se jednak využití paravánů a také vhodných kusů kancelářského nábytku, jako jsou pojízdné šuplíkové kontejnery nebo uzamykatelné skříně.

Tak trochu zvláštní pohovka

Akustická kabina je vlastně taková sedačka se zvýšenou opěrnou stěnou. Jedná se o cenově dostupný a funkční způsob, jak vytvořit odlehlý prostor, který se může stát dočasnou soukromou zónou. Nejenže nabízí prostor, který je fyzicky oddělený od zbytku kanceláře, ale také tlumí zvuk a poskytuje soukromí pro konverzaci, takže je možné vést rozhovor s kolegou nebo vyřídit telefonní hovor, aniž by vás někdo slyšel. Vhodné využití pro takové vybavení se nabízí do menších jednacích místností.

Pracoviště založená na bezpečném přístupu a sociálním odstupu

Za normálních okolností lidem málokdy vadí sdílet recepci nebo čekárnu s ostatními. Dnešní doba však není normální a nyní je důležité udržovat si odstup. Naštěstí je možné zajistit, aby se zákazníci a pacienti cítili bezpečně i v těchto situacích, a to omezením počtu osob, vhodným oddělením židlí a umístěním zástěny na podlahu mezi jednotlivá místa. Snadné, bezpečné a uklidňující pro všechny.

Totéž platí pro restaurace, kavárny, bary a podnikové jídelny, kde je přeplněná místnost obvykle považována za dobrou věc, jež dodává místu atmosféru. V dnešní době rušná místnost zvyšuje riziko a mnoho hostů by mohlo být nervózních už při vstupu. Pokud tedy provozovatel nepodnikne patřičné kroky pro oddělení stolů, aby zákazníci měli jistotu, že ostatní hosté jsou dostatečně daleko. Paraván mezi stoly může stačit k tomu, aby si hosté užili to, co je tam přivedlo: jídlo, pití a společnost.

Související příspěvky

3 druhy oblečení, kterých se neradi vzdáváme

redakce

Skvrny od barev nebo potravin umí odstranit kartáčové tepování. Strojní rotační čištění koberců Brno

Veronika

Archivace aneb zábava na dlouhé zimní večery

redakce